diumenge, 1 d’agost del 2010

Blues a l'antiga: Change My Clothes

CD: "2.1"Com que la reunió d'Illinois Central sembla que no serà fàcil, m'estic plantejant fer una cosa que mai m'havia agradat i és tocar tot sol. Veu i guitarra. No és un format amb el que em senti còmode perquè a mi m'agrada tocar amb gent i poder respirar de tant en tant durant l'actuació, cosa que no pots fer si tot el pes de la música recau damunt de tu mateix. Però estic començant a preparar un repertori que pugui tocar tot sol.

L'any 2002 vaig voler fer un blues a l'estil del Delta, guitarra i veu enregistrats en directe amb un únic micro d'ambient. Vaig triar aquest fosc blues de Bukka White. Aquest curiós bluesman va passar una temporada, com molts d'altres, a la famosa presó de Parchman. Allà va compondre Change My Clothes, sobre la vergonya i la ràbia que li causava haver de dur la roba de presoner (el famós uniforme de ratlles).

I vaig triar aquest blues perquè és inusual: l'estrofa es fa sobre un acord que no està, per dir-ho així, en la tonalitat de la cançó, i la línia vocal crea com una dissonància. El vaig arranjar una mica a la meva manera (aquesta és la gràcia de fer versions) però vaig mirar de ser prou fidel a l'estil de l'original.

3 comentaris:

David ha dit...

Ep! Està molt bé! No en conec l'original (en White no figura entre els meus bluesmen més escoltats), però m'agrada com queda. Ànims amb el repertori! Si aquesta n'és la línia, valdrà molt la pena!

fnogues ha dit...

Ep!! Moltes gràcies, noi. Necessitava una mica d'ànim perquè això d'anar a tocar blusos tot sol pels bars em fa una mica de por.

David ha dit...

Doncs tots els ànims del món! Entenc que et faci una mica de cosa, això del blues no és pas una música de masses, però quan t'hi posis digue'ns-ho que, per poc que pugui, ens trobarem en algun d'aquests bars!