dimarts, 24 de març del 2009

Ricard Salvat i Vladimir Horowitz



Avui he llegit la trista notícia de la mort d'en Ricard Salvat, escriptor, dramaturg, director i professor universitari. Va ser professor meu a la Facultat i una de les poques coses bones que recordo de la carrera juntament amb en Joan Sureda i Pons. Salvat no era només home de teatre. Era un home de cultura i un professor poc ortodox. Per les seves classes podien desfilar tranquilament Shakespeare, Orson Welles i Salvador Espriu, i això era el que tenia de bo una classe de Ricard Salvat. Vilaweb: "S'ha mort l'escriptor i director teatral Ricard Salvat". La Vanguardia publica una entrevista recent amb Salvat.




I avui m'ha arribat un regal molt especial de mon pare: el DVD Vladimir Horowitz - The Last Romantic (1985). És Horowitz a casa seva, interpretant peces al piano i explicant anècdotes. Aquesta filmació em remet a un temps, una gent i una manera de fer que ja no tornaran. I m'ha recordat molt la meva àvia. Hi ha un bon resum del DVD aqui.

2 comentaris:

Martí ha dit...

t'informo de concerts propers a bcn... Neil Young 30 maig, Zappa a l'auditori (aquest ja el saps) Juan Perro 17 abril. i si algun dijous t'animes a sentir bones versions de Pink Floyd, The police, Prince... qualsevol dijous a Luz de gas estàn apache.

Salut!!!

fnogues ha dit...

Gràcies!